woensdag 6 mei 2015

Lampenkap!

Er ging een wijnglas stuk. Zonde! Zulke mooie glazen, maarja, wat heb je er dan nog aan? Tenminste, dat zou je kunnen denken. Ware het niet dat ik nu toch in mijn origami-fase zit :)
Bovendien, een paar jaar terug zag ik iets leuks op pinterest-- en nu heb ik een goed excuus om het uit te proberen.

Ik heb eerst zitten prutsen met 'min-of-meer'-afmetingen en kwam daarmee op een mooi maatje uit. Ik bedoel, ik had het ook wel kunnen uitrekenen, maar soms is prutsen leuker. 
Vervolgens heb ik dan weer wel een sjabloon getekend in illustrator. Raar mens dat ik ben. Maarja, zo kan ik er nog meer maken, als ik weer een glas breek :) 
Zie hier hèt sjabloon:


Dit heb ik op de achterzijde van een hema-papiertje geprint & misschien heb jij (ja, jij, lezer!) er ook iets aan. Wel op A4 formaat uitprinten, anders wordt het kapje te klein. 


Waxinelampje in het glas, kapje er op en klaar is mijn schemerlamp. En de scheur? Daar zie je niks meer van!

2 opmerkingen:

  1. Dit is gelukkig weer eens een knutselwerkje waar ik raad mee weet!!! Leuk! (:
    Groetjes Eline

    BeantwoordenVerwijderen